Värkande tand

| Jag
Sedan 10 år tillbaka ungefär gjorde jag en rotfyllning av en tand. Detta pga folktandvårdens inkompetenta personal.
Dock blev heller inte rotfyllningen riktigt gjort då jag dragits med inflammation i tanden i många år.
Förra veckan skulle jag egentligen vart till tandläkaren för en rensing av kanalerna (låter skönt va?)
Dock avbokade jag tiden då det var annat inplanerat och fick en ny tiden den 13:e december.
Vad passar då inte bättre med lite tandvärk nu? Eller de är mer spänning men jobbigt är de.
Vet att de kommer gå över om några dagar efter lite alvedon, så de är bara till att vänta tills den 13:e och hoppas på att de inte kommer fler värk-attacker.
 
Men jag ser verkligen inte framemot besöket.. Vet inte om tanden fortfarande "lever" eller ej, och om den är död ska de inte göra ont.. Men de sa folktandvården då de la igen tanden för sista gången, vilket gjorde ont.
Så bedövning blir de granterat, men inte säkert att den hjälper då de är så djupt ner i tanden..
Mamma sa att de fanns lugnande som barn kan få..kanske vore något? :)
 
Bör jag tillägg att jag INTE går hos folktandvården längre? ;)
 

Kommentarer

LÄMNA DIN KOMMENTAR


Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback